loader

European Valuations biedt debiteurenbeoordeling en taxatie van installaties en apparatuur ter ondersteuning van de herfinancieringsovereenkomst.

sony-1455032_1920

Achtergrond

European Valuations werd ingeschakeld door Procam Take 2, Europa’s grootste verhuurbedrijf voor digitale cinematografie en filmapparatuur. Procam Take 2 is marktleider in deze snelgroeiende sector en levert met kantoren in zowel het Verenigd Koninkrijk als de VS al meer dan 30 jaar professionele apparatuur aan de tv- en filmsector in het Verenigd Koninkrijk en internationaal. Het bedrijf ondersteunt grote producties in een groot aantal genres, waaronder muziek, live-evenementen en streaming alsook commercials, speelfilms, drama, reality, en voor televisie opnames.

De in Londen gevestigde investeringsmaatschappij Inspirit Capital werkte samen met het managementteam om het bedrijf in september 2020 te kopen. BTG Debt Advisory adviseerde het management en begeleidde het financieringsproces met als resultaat dat Arbuthnot Commercial ABL als financier werd geselecteerd.

Onze werkzaamheden omvatten het uitvoeren van een due diligence-onderzoek van de debiteurenportefeuille en een taxatie van de camera’s en lenzen alsmede het vastgoed voorafgaand aan kredietverlening. Arbuthnot Commercial ABL verstrekte uiteindelijk een ABL-financieringslijn van £7 miljoen die gebruikt kon worden voor werkkapitaal, nieuwe projecten en voor verdere CapEx-investeringen in apparatuur.

Lees verder